Dressyrpass!

Igår red jag lektion, dressyr stod på schemat!  Först när vi skrittade fram kändes baloo lite trög ..Sen när vi började trava kändes det bättre! vi gjorde 6 meters volter på långsidorna och kortsidorna! JÄKLAR Baloo tycker ju det är jobbigt men han avbröt inte en enda gång :') OCH han gick på tygeln och var INTE stark :) Sen red alla vi 6 som var i gruppen på en stor volt , först travade vi så skulle man göra en 6 m volt i volten och ingen fick bryta av så man fick lixom rida brevid varann tills man hittade en plats! Sen började vi galoppera, vi tränade på att ha jämna mellanrum och samla upp galoppen lite, sen så skulle alla göra volt tillbaka i trav sen  fatta galopp efteråt och sen om igen.. Baloo skötte sig super! Har inte gått såhär bra på länge! Ska rida idag igen fast i travargruppen :)  vi ska ha dressyr vi med, nu är  baloo ingen travare men vi går där eftersom min mamma gjort illa knät så ska jag rida ist för henne fast igentligen går hon inte i den gruppen , men jag känner fler i travargruppen än i mammas riktiga grupp .. Vill fortsätta i travargruppen men jag lär mig ingenting säger mamma ! men jag älskar onsdags gruppen också :D Så nästa vecka är det sista gången på ridskolan för den här terminen :( tråkigt.. men då ska vi i onsdags gruppen rida Pripps och nån mer.. och busa :D skitskojj ska fråga om jejja vill fota lite:P haha! roooligt :) Ska följa med hanna senare idag vid 2 tiden och filma henne hon skulle hoppträna för ankan :) 

Kommentarer
Postat av: Helena

fin häst du har fin blogg!

2010-06-23 @ 10:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0